Posvieťme si na
STRATÉGIU 5P

STRATÉGIA 5 PILIEROV ZDRAVIA

A VNÚTORNEJ ROVNOVÁHY

Tina

Vo svojej práci i v živote uprednostňujem celostný prístup k akejkoľvek situácii, či problému.

Stratégia 5P - systém 5 PILIEROV ZDRAVIA A VNÚTORNEJ ROVNOVÁHY - som vytvorila so zámerom celostného (holistického) prístupu, ktorý v práci s dychom vnímam ako extrémne dôležitý. Tento systém ti pomôže zvedomiť si potreby tela, mysle a duše a zároveň zabezpečí dosiahnutie požadovaného výsledku omnoho jednoduchšie. Stačí dodržať pravidla STRATÉGIE 5P. 

Holistický prístup úžasne vystihujú slová Aristotela v diele Metafyzika "Celok je viac než súhrn jeho častí."

STRATÉGIA 5P

Stratégia 5P je skratka pre systém 5 PILIEROV ZDRAVIA A VNÚTORNEJ ROVNOVÁHY, na ktorých je postavený prístup ku klientom DeepEn.

Od roku 2017 sme spoločne absolvovali množstvo individuálnych konzultácii, skupinových kurzov a workshopov, ktorých základom je práve tento systém. A v našej rodine "dýchačov" je už viac ako 3500 členov. 

PRÍJEM KYSLÍKA (DÝCHANIE)

Nepochybne, ide o jednu z najdôležitejších potrieb nášho tela i mysle v každodennosti. Bez kyslíka naše bunky nedokážu prežiť. Plytkým a nesprávnym dýchaním oberáme naše bunky o najdôležitejšiu zložku ich výživy a seba o energiu pre život.

PRÍJEM TEKUTÍN (VODA)

Druhá veľmi dôležitá potreba každej bunky v našom tele. Príjem tekutín ovplyvňuje funkčnosť našich buniek a následne tkanív, tzn. aj svalov, kostí, orgánov. Nedostatočným alebo nadmerným príjmom tekutín telo extrémne zaťažujeme.

POTRAVA (VÝŽIVA, STRAVA)

Výživa je v živote každého jedinca veľmi dôležitou potrebou, zabezpečujúcou dostatok energie i zdravie (fyzické, psychické, mentálne). Ak však nenaplníme prvé dve potreby nášho tela, akokoľvek kvalitná výživa nebude telom prijatá / spracovaná.

POHODA (SPÁNOK A RELAX)

Štvrtou základnou potrebou každej živej bytosti sú regenerácia a detoxikácia, ktoré prebiehajú prevažne počas spánku a v období, keď telo uvoľníme, tzn. doprajeme mu relax v akejkoľvek pre nás prijateľnej podobe. Niet nad kvalitný a pravidelný spánok.

POHYB

Pohyb by sme mohli najjednoduchšie definovať ako zmenu. Pohyb (zmena) je prirodzeným procesom v celom vesmíre, ale aj v prírode, ľudskej spoločnosti i psychike. Bez pohybu sa naše telo stáva neživým. Preto je práve pohyb posledným, no rovnako dôležitým "P"

Uveďme si príklad fungovania tejto stratégie v bežnom živote:

Predstavujem ti Elu, ženu vo veku 45 rokov. Ela má miernu nadváhu. Omnoho viac ju však trápi dýchavičnosť pri fyzických aktivitách, časté bolesti v oblasti hrudnej a krčnej chrbtice, stuhnuté trapézy a bolesti hlavy. Často je unavená a veľmi ťažko zvláda stres. Síce pravidelne chodí na masáž, no úľava sa dostaví vždy len na pár dní a kolotoč bolestí začína odznova. 

Poďme sa pozrieť na to ako Ela funguje v každodennosti podľa stratégie 5P:

  1. PRÍJEM KYSLÍKA - Téma dýchania je pre ňu veľká neznáma. Síce sa zadýcha pri chôdzi do kopca alebo po schodoch, no žiadne ďalšie dýchacie ťažkosti nemá. Občas pri extrémnom strese cíti tlak na hrudi, ale to si nikdy s dýchaním nespájala. Ela si urobila náš TEST DÝCHANIA a zistila, že jej dýchanie je plytké, jej kapacita pľúc je veľmi nízka a funkčnosť jej dýchacieho systému je výrazne oslabená.
  2. PRÍJEM TEKUTÍN - Elyn pitný režim nie je dostatočný. Dopoludnia si dá cca. pohár vody a vypije 1 kávu. Popoludní častokrát vypije len 1 kávu a takmer žiadnu vodu. Tekutiny častokrát dopĺňa keď cíti smed. 

     

  3. POTRAVA (VÝŽIVA, STRAVA) - Ela sa stravuje 3 x denne a jej strava je v celku vyvážená. Aj keď si občas dopraje sladkosť, či mäso, jej jedálniček obsahuje aj dostatok zeleniny, vlákniny, či ovocia.

     

  4. POHODA (SPÁNOK A RELAX) - Ela priznala, že nevie relaxovať a hlavu má vždy plnú myšlienok. Zaspáva veľmi ťažko, pretože má tendenciu v posteli rekapitulovať a plánovať. Občas sa nad ránom budí.

     

  5. POHYB - pohyb nie je Elyna "šálka kávy". Občas výjde na prechádzku, ale nevenuje sa žiadnej inej fyzickej aktivite. Aktuálne pracuje z domu a +/- 8 hodín denne sedí za PC.

Ako by mala Ela upraviť životosprávu, aby vo svojom živote nastolila vnútornú rovnováhu a posilnila svoje zdravie?

Ela potrebuje postupne dostať do rovnováhy všetkých päť pilierov zdravia.

5-pilierov

Ela potrebuje do svojej každodennosti zapojiť STRATÉGIU 5P nasledovným spôsobom:

1. PRÍJEM KYSLÍKA - Zdravé dýchanie je potreba, ktorú Ela potrebuje do každodennosti zapracovať ako prvú.

  • Správne dýchanie jej pomôže do tela dostať dostatok životnej energie a uvoľniť veľké množstvo fyzického, mentálneho i emočného napätia - zlepší si tým spánok aj funkčnosť orgánov, zníži hladinu stresu, zredukuje bolesti hlavy, upokojí myseľ.
  • Zdravým dýchaním dosiahne zapájanie správnych svalov dýchacieho systému, čím zabezpečí, že telo nebude pri dýchaní preťažovať pomocné dýchacie svaly - tým uvoľní napätie a bolesti v oblasti hrudnej a krčnej chrbtice.

2. PRÍJEM VODY - Pre správne fungovanie systémov nášho tela je príjem tekutín a kyslíka extrémne dôležitý.

  • Príjem tekutín ovplyvňuje najmä funkčnosť dýchacieho, detoxikačného, vylučovacieho a tráviaceho systému.
  • Výrazne ovplyvňuje aj cievny, lymfatický systém, či pohybový aparát.
  • A tak spoločne nastavíme správny príjem tekutín v Elynej každodennosti. Jej telo nebude mať potrebu vodu zadržiavať, naopak vďaka vode sa bude omnoho ľahšie zabovať toxínov. Výsledkom bude lepšie dýchanie, vylučovanie, uvoľnia sa bolesti hlavy.

3. POTRAVA (VÝŽIVA, STRAVA) - Ela sa stravuje primerane dobre.

  • Jej výživu na začiatok obohatíme len o OMEGA mobohatíme len o  preto do jej jedálnička dopĺnime len esenciálne mastné kyseliny pre posilnenie imunity, dýchacieho a nervového systému i svalov.

4. POHODA (SPÁNOK A RELAX) - Spoločne s Elou nájdeme, pre ňu, najvhodnejší spôsob relaxu, niečo čo ju baví a robí jej radosť.

  • Elu tiež naučím techniky pre prácu so stresom a techniky pre upokojenie mysle.
  • Samotná vedomá práca s dychom pomôže Ele uvoľniť z tela a mysle nadmerné množstvo toxínov a zabezpečí jej vnútornú rovnováhu a lepší spánok.
  • Pohodu posilníme vhodnými esenciálnymi olejmi, ale samozrejme, dá sa aj inak.

5. POHYB - pohyb nie je Elyna "šálka kávy" a tak začneme so zdravým držaním tela.

  • pomôže jej to otvoriť dýchanie a zbaviť sa napätia
  • uvoľní jej to bolesti v oblasti hrudnej a krčnej chrbtice a do veľkej miery i bolesti hlavy
  • už samotný dostatočný príjem tekutín a práca s dychom výrazne ovplyvnia aj jej pružnosť tela. Na tú sa spoločne zameriame v ďalšom kroku pri práci so zdravým telom

REFERENCIE K WORKSHOPU 5 PILIEROV ZDRAVIA

Výborné. Prednáška bola urobená tak, aby tomu porozumel aj laik. Veľmi to oceňujem! Ďakujem.
Zuzana H.
Páčila sa mi technika na upokojenie mysle - tie 4 vety Milujem Ťa .... S tým som sa ešte nestretla. A veľa iného čo môžem praktizovať a pomôcť si.
Emília V.
Jednoducho, no presne a zrozumiteľne podané, s vlastnou skúsenosťou a praktickými vsuvkami...:-) Obsah i forma bola zrozumiteľná, a už teraz sa teším na niečo nové z Tvojej dielne, čo si pre seba vyberiem....
Jana S.
Na upokojenie mysle, dávať si hlúpe otázky. To je pre mňa nové. Veľmi rada to vyskúšam. Práve v uplynulom týždni som s tým mala problém. Takže vďaka za radu ❤ Rada sa dozviem nové informácie. Sledujem a počúvam Vás už dlhší čas. Nech sa Vám darí.
Mária K.
Páčil sa mi ten formát, že som videla prednášku a zároveň aj teba v malom okne. Trošku to bolo celé dlhé, ale zase podrobné a veľa informácií, ale zase väčšinu už som poznala, počula, či čítala o tom.
Judita Š.
Nie, nepotrebujem nič objasniť. veľa vecí som už vedela predtým, ale predsa prišli uvedomenia, takže ďakujem 🙂 Pekne si prednášala, išlo to pekne postupne, malo to hlavu a pätu a príjemne sa počúvaš.
Štefánia P.

CHCEM SI REZERVOVAŤ ČAS pre seba
a pozrieť sa pod lupou na nastavenie mojej životosprávy

Zarezervuj si čas na individuálnu online konzultáciu
a zisti ako môžeš zlepšiť svoje celkové zdravie a nastoliť vnútornú rovnováhu.
Po pripísaní úhrady Ťa budeme kontaktovať za účelom dohodnutia termínu konzultácie.