Uvoľni úzkosť a stres

pexeso-36

"Pomaly ďalej zájdeš!" alebo "Menej je viac!", platí v mnohých oblastiach nášho života a využiť to vieme aj v spojení so zdravým dýchaním.

Stres, úzkosť sú častokrát len výsledkom obrovského tlaku na seba - potreba mať veci a životy iných pod kontrolou viac ako ten svoj // väčší výdaj energie ako príjem // všetko dosiahnuť rýchlo, ideálne ihneď // a iné.

Zažívaš úzkosť alebo panický, či tetanický atak?

Vyskúšaj dýchanie do štvorca!

  1. Nadýchni sa nosom v dĺžke 4 sekúnd.
  2. Teraz zadrž dych na 4 sekundy.
  3. Vydýchni v dĺžke 4 sekúnd.
  4. Opäť zadrž dych na 4 sekundy. Zopakuj celé cvičenie min. 10-krát až pokým nepocítiš uvoľnenie napätia.

V prípade panickej a tetanickej úzkosti / ataku:

  1. Vykonaj nádych na 3 sekundy.
  2. Zadrž dych na 3 sekundy.
  3. Vydýchni na 3 sekundy.
  4. Zadrž dych na 3 sekundy. A opakuj toľkokrát, koľko potrebuješ až pokým pocítiš úľavu.