8 silných ranných dobrozvykov,
ktoré vedú k ohromujúcemu úspechu

Malé zmeny prinášajú výrazné výsledky.

Kvalite nášho oblečenia, strave, starostlivosti o pleť a vonkajšiemu vzhľadu venujeme nadmernú pozornosť. Málokedy však venujeme energiu a pozornosť konštruktívnym myšlienkam, dobrým a podporným návykom alebo duševnému pokoju.

Najdokonalejším projektom, na ktorom si kedy pracoval/a, si ty sám/sama. A každý projekt je dôležité dobre naštartovať. To môžeš urobiť každé ráno.

Prečo si neurčiť seba a ráno ako najväčšiu prioritu dňa?

Keď naštartuješ deň správnou mentálnou prácou, pomôžeš si tým vytvoriť najlepšiu verziu seba samého.

Keď si uchrániš prvú hodinu dňa pre seba, získaš kontrolu nad svojimi reakciami počas celého dňa.

Skús to...


MEDITÁCIA: Potrava pre myseľ.

V dnešnom svete zameranom na výsledky, sa multitasking nosí ako čestný odznak. Zmeň to!

Keď tvoj mozog neustále prepína medzi úlohami, stávaš sa menej efektívnym a je pravdepodobnejšie, že urobíš chybu.

Meditácia môže byť tvojim spojencom pri vytváraní štruktúry dňa. Nevyžaduje si námahu. Vyžaduje si uvedomenie.

Meditácia ti pomôže nastaviť duševnú rovnováhu. A pokoj v duši je pri riešení výziev veľmi dôležitý.

Počas meditácie oddeľuješ emócie od procesu rozhodovania. Na scénu vstupuje jasnosť mysle. 

Meditácia nie je jednorazové riešenie, ale spôsob života. Pretože naučiť sa meditovať v pohybe a v činnosti, byť v prúde života v pokoji, je cieľ.

Urob si z meditácie neodmysliteľný návyk. Upokoj svoju myseľ a vybuduj si pozitívny a silný impulz svojich myšlienok.

Na tvojich myšlienkach záleží. Sú zodpovedné za kvalitu tvojho života.


PRÁCA S DYCHOM

Cielené alebo vedomé dýchanie spomaľuje tok myšlienok a vracia pozornosť späť k telu. Okrem toho má dýchanie mnoho ďalších výhod:

  • posilňuje imunitu,
  • znižuje hladinu kortizolu,
  • znižuje krvný tlak,
  • pomáha zvládnuť chronické bolesti, a to je len niekoľko príkladov.

Po rannom dýchaní budeš lepšie pripravený/á zvládať svet a sabotujúce myšlienky. Budeš schopný/á vnímať všetko viac s nadhľadom. Situácie, či emócie iných ľudí sa ťa nebudú tak priamo dotýkať.

Dýchanie vracia tvoju pozornosť do prítomného okamihu a pomáha ti sústrediť sa na priority dňa, uzdravuje a posilňuje tvoje telo i myseľ.


STUDENÁ SPRCHA

Ľadové sprchy nielenže zmierňujú zápal v tele, ale sú účinné aj pre tvoju myseľ. Studená sprcha je úžasný životabudič!

Podľa štúdie o kryoterapii zlepšuje náladu a bojuje proti depresii. Doslova vás schladí a preberie. S rannou studenou sprchou naštartuješ a lepšie a efektívnejšie zvládneš celý deň.

A ver tomu, že i keď to zo začiatku bude možno trocha nepríjemné, neskôr si studené sprchy zamiluješ.


NEKRM SVOJU MYSEĽ ODPADOM

Ráno nie je o tom, aby si si pridával/a na tanier, malo by byť pokojné. Vytvor si priestor pre jasnosť a pokoj mysle. 

Pokús sa aplikovať pravidlo "žiadneho telefónu" aspoň na jednu hodinu po prebudení.

Ticho znižuje tvoj krvný tlak, upokojuje nervový systém a zvyšuje koncentráciu. Ticho stimuluje rast mozgu.

Knihy, ktoré čítaš, príspevky na sociálnych sieťach alebo videá na YouTube nasýtia tvoju myseľ na zvyšok dňa.

Buď selektívny/a. Nie každá myšlienka si zaslúži prístup do tvojho podvedomia.

Tvoje okolie a jeho interpretácia ovplyvňujú podvedomie. Myseľ určuje, čo sa zhmotní v našej fyzickej realite.

Ak chceš nájsť svoj hlas, odstúp od vonkajších vplyvov. Odstrihni sa od negatívnych ľudí a myšlienok, ktoré sa neriadia základnými hodnotami, na ktorých si tak tvrdo pracoval/a.

Vyhľadaj neporiadok vo svojom živote a nemilosrdne ho odstráň.


KEĎ MÁŠ POCHYBNOSTI, VYKRÁČAJ SA Z NICH

Chôdza podporuje kreativitu. Písané texty nevznikajú, keď sedíme doma, ale objavovaním sveta.

Thoreau tvrdil: "V okamihu, keď sa moje nohy začnú hýbať, moje myšlienky začnú plynúť".

Mnohí filozofi, spisovatelia a vedci boli známi tým, že chodili pešo na dlhé vzdialenosti po rušných mestách alebo pokojných vidieckych oblastiach.

Pohyb v kombinácii s prírodným prostredím pracuje v tvoj prospech. Teória obnovy pozornosti tvrdí, že príroda obnovuje koncentráciu a lieči duševnú únavu. Zelené prostredie nám doplní energiu.

Príroda učí o cyklickosti a prirodzenom toku života a smrti. Zrkadlí múdrosť života.

Nech už prechádzaš čímkoľvek, príroda ti vždy dodá potrebné odpovede, ktoré ti pomôžu vidieť širšiu perspektívu.


NAKRM SVOJ MOZOG VÝŽIVNÝMI RAŇAJKAMI

Hoci som pevne presvedčená o tom, že duševná strava je oveľa dôležitejšia ako tá fyzická, jedlo, ktoré konzumujeme, je naším silným pomocníkom.

Keď svoj mozog správne nakŕmiš, posilní to tvoju pamäť a sústredenie.

S čistou mysľou je náš kognitívny výkon lepší. Výživné jedlo je palivo pre život. Udržuje nás motivovaných a pomáha nám držať sa svojich cieľov.

Neexistuje univerzálny prístup k tomu, čo ťa najlepšie naštartuje. Nevyskúšaš, nevieš. Hľadaj, čo je tvojim štartérom a určite to nájdeš.

  • Vyskúšaj jednoduchú ovsenú kašu s orechami.
  • Vymeň tradičné mlieko za rastlinné alternatívy.
  • Ak si fanúšikom vajec, skombinuj ich s avokádom a konopnými semienkami a vytvor dokonalý toast alebo miešané vajíčka so zeleninovou prílohou.
  • Neboj sa zdravých tukov. Zlepšujú funkciu mozgovej kôry a dodajú ti energiu na celý deň.

Čo je na zdraví to najúžasnejšie? Je dosiahnuteľné pre každého.


ŠÍR LÁSKAVOSŤ A SMIECH

Odsudzovanie, posudzovanie je jed.

Neúctivé sebavyjadrovanie spôsobuje spúšť na tele a duchu. Ako sa môžeš pohnúť vpred, ak podkopávaš každý pokus o dosiahnutie svojich cieľov?

To, čo dáš svetu, je presne to, čo dostaneš. Keď súdiš, budeš súdený/á.

Je to tvoja voľba, čomu venuješ svoju pozornosť. Si tak slobodný/á, že si môžeš zvoliť klebety. Si tak slobodný/á, že si môžeš vybrať lásku. Vždy si môžeš vybrať.

Spôsob, akým sa rozprávaš s rodičmi, a postoj, ktorý si prinesieš k jedálenskému stolu, určuje tvoju náladu po zvyšok dňa. 

Keď zvýšiš svoje vibrácie, ľudia, ktorí zdieľajú rovnaké hodnoty budú k tebe prirodzene priťahovaní

Neočakávaj, že ťa niekto iný urobí šťastným. Začni od seba.
Buď láskavejší k svetu. Svet ti to vráti.


ZMEŇ SVOJE "MUSÍM" NA "DOVOLÍM SI" 

Naše mentálne rozhovory formujú naše životné skúsenosti.

Namiesto toho, aby si si povedal/a "musím ísť behať", skús si myslieť "môžem behať, pretože mám na to fyzickú silu a čas".

"Musím skoro vstávať" vymeň za "Môžem pozorovať východ slnka".

"Musím čítať", parafrázuj na "Mám možnosť študovať najlepších autorov, nové myšlienky a rozšíriť si slovnú zásobu".

"Musím jesť zdravo", nahraď vetou "Mám prístup k živým a čerstvým potravinám".

To, ako podnecuješ svoju myseľ, aby vnímala okolie, ovplyvňuje tvoju realitu. Je to také jednoduché!

Keď budete vnímať svet cez optiku vďačnosti a pozitívnych očakávaní, tvoj život sa stane dobrodružstvom.

Ak chceš zmeniť svoj život, musíš začať robiť veci, ktoré sú pre teba neznáme:

  • Keď všetci ležia v posteli, ty vstávaš skôr.
  • Keď všetci sedia na sociálnych sieťach, ty čítaš, aby si sa vzdelával/a.
  • Tvoje zvyky formujú tvoju identitu a tvoja identita formuje tvoje zvyky.
  • Dobrozvyky zapájaj postupne. Pomaly ďalej zájdeš a hlavne postupne aktivované dobrozvyky majú dlhšiu trvácnosť.
    Zvoľ si 1 -2 nové dobrozvyky, ktore chceš vo svojom živote aktivovať. Zhodnoť, v ktorej oblasti života potrebuješ nevyhnutnú zmenu a zvoľ nový dobrozvyk pre aktiváciu. Aktivuj ho hneď, neodkladaj to.

Viac tipov na dobrozvyky, myšlienky týždňa, dychové cvičenia a online kurzy nájdeš v našej členskej sekcii už od 1. augusta 2022. Členstvo v klube si môžeš zakúpiť už dnes za 7,90 € / mesačne, prístup do klubu spustíme automaticky 1. 8. 2022. 

Tina_portret_V

Do komentára nižšie napíš, čo Ťa na príspevku oslovilo a či skúsiš tieto tipy aplikovať vo svojom živote.
Napíš mi aj čo sa ti nepáčilo alebo aké tipy by si privítal/a.
Ďakujeme. Vďaka Tvojej spätnej väzbe rastieme.

  1. Katka Vitrovszká píše:

    Dobrý deň,

    krásny príspevok. Vždy je príjemné čítať čokoľvek na vašej stránke. Tá príjemná energia, čo z Vás ide, je ako balzam na dušu. Vďaka Vám som čítala knihu Dych a začala som dýchať lepšie.
    Od dnes prestanem používať slovo musím. Do klubu sa síce nepridám, no prajem Vám, nech sa Vám vo všetkom dobrom darí.

    Krásny deň,

    Katka Vitrovszká

    • Tina Penxová píše:

      Dobrý deň Katka, ďakujem za slová podpory. Zároveň ma teší, že osveta v téme zdravého dýchania prináša vo Vašom živote prvé výsledky. Dovoľte si letieť na vlne ľahkého dychu 😉 Všetko dobré Vám prajem. S úctou, Tina

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov