Zavri ústa, dýchaj nosom (19)

308x0

ZAVRI ÚSTA, DÝCHAJ NOSOM – príspevok č. 19:

Keď dýchaš ústami ako hlavným spôsobom dýchania, zaťažuješ svoj systém a spôsobuješ v systéme obrovský stres.

Prečo? Pretože, keď dýchame ústami, dostávame svoje telo do stavu „Útok alebo útek“. Pripravujeme sa na obranu seba alebo iných. Alebo sme pripravení utiecť, aby sme prežili ďalší deň.

Stres (PTS), úzkosť alebo dokonca depresia môžu tiež spôsobiť, že človek dýcha ústami namiesto nosom. Tieto vyššie uvedené emočné stavy aktivujú sympatický nervový systém (SNS), čo vedie k plytkému, rýchlemu a abnormálnemu dýchaniu. Čo následne znižuje množstvo kyslíka, ktoré sa uvoľňuje do svalov a tkanív vrátane mozgu. Tým sa znižuje účinnosť nášho pohybu, funkcií a kognitívnych (myšlienkových) procesov.

Keď dýchaš ústami, tvoj hrudník sa viac dvíha a klesá a dokonca sú výrazne aktívnejšie aj tvoje ramená. Časom môžeš dokonca začať pociťovať „dýchavičnosť“. V skutočnosti to nie je tým, že by si potreboval/a viac vzduchu. Je to reakcia tvojho tela na nižšiu hladinu CO2 v dôsledku zvýšenej rýchlosti výdychu. Výsledkom je, že krvné bunky „zadržiavajú“ molekuly O2 a neuvoľňujú ich do fungujúceho tela.

Tak ZAVRI ÚSTA A DÝCHAJ NOSOM!

Ak sa chceš dozvedieť viac o tom ako predchádzať stresu a nedýchať ústami, pridaj sa k nám na MASTERCLASS – STRES, MOJ UČITEĽ

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov