5 tipov pre lepšie okysličenie krvi

cervene-krvinky

Nedostatočné okysličenie krvi sa prejaví v každodennosti najmä únavou, no môže to spôsobovať aj iné neduhy. Viac sa dočítaš v príspevku, ktorý je venovaný tejto téme. Poďme sa teraz spoločne pozrieť na to ako môžeš podporiť okysličenie svojej krvi v každodennosti.

5 JEDNODUCHÝCH TIPOV PRE LEPŠIE OKYSLIČENIE KRVI

  1. Zdravé (alebo správne) dýchanie!

    Dlhotrvajúci nesprávny dychový vzorec (plytké dýchanie, hyperventilačné dýchanie, nesprávny pomer nádychu a výdychu, či nedostatočne využitie správnych dýchacích svalov a kapacity pľúc s dlhodobého hľadiska výrazne ovplyvňuje okysličenie našej krvi a buniek. Najvážnejšou chorobou dnešnej doby je nesprávne dýchanie. Trpí nim viac ako 90% dospelej populácie a čo je horšie nesprávne vzorce dýchanie postihujú čoraz častejšie aj nižšie vekové kategórie.

    Chceš sa naučiť princípy zdravého dýchania? Zapoj sa do nášho online kurzu „Dýchaj pre úspech“. Ide o online samovzdelávací proces s možnosťou individuálnej konzultácie.

  2. Správne držanie tela

    Nesprávne držanie tela nám neumožňuje využívať správne dýchacie svaly a teda, nám bráni v kvalitnom dýchaní. Zlé držanie tela má výrazný vplyv na dýchanie a príjem kyslíka. Jednoduché úpravy môžu viesť k zvýšeniu kapacity pľúc zhruba o 5%.
    Dôležité je stáť alebo sedieť vzpriamene, plecia zľahka potiahnuť smerom nadol, čo pomôže otvoriť hrudník, bradu drž na zľahka smerom hore (akoby v pravom uhle s tvojim krkom). Pripomínaj si to tak často ako sa len dá. Ak sa chceš naučiť základné cviky pre správne držanie tela, vyber si z ponuky mojich služieb.

  3. Vyvážená strava

    Podľa The Lung Institute, konzumácia stravy bohatej na železo môže pomôcť zotaviť sa z hypoxémie. Vysvetľujú, že táto úprava stravy funguje, pretože základný nedostatok železa môže spôsobiť nerovnováhu. Viac o strave pre podporu pľúc a okysličenie krvi nájdeš v týchto blogových príspevkoch: „Posilni zdravie svojich pľúc stravou“„Doplnky a strava pre lepšie okysličenie krvi“

  4. Dostatok pohybu

    Cvičenie pomôže pri dýchacích ťažkostiach a podporuje dýchanie. Je to ďalší spôsob ako doplniť kyslík v krvi. Začni prechádzkami, či ľahkým behom, vyskúšaj nenáročné cviky s jogy, či pilates. Hlavne rob, čo ťa baví, vyvoláva v tebe pocit radosti a robíš to s láskou. Aj 30 min. denne je lepšie ako nič!

    Keď si vybuduješ návyk na ľahké cvičenie, získaš vytrvalosť. Potom sa môžeš posunúť o úroveň ďalej. A pravdepodobne zhodíš aj pár kíl navyše. Ale hlavne, zlepšíš svoje dýchanie v každodennosti. Ideálne je pracovať nielen na výkonnosti, ale tiež pružnosti tela. Pružnosť tela ovplyvňuje tok okysličenej krvi a ostatných tekutín v našom tele. O pružnosti tela sa dočítaš v mojich príspevkoch venovaných fasciám – „Pružnosť tela nadovšetko“„Fascinovaní fasciou“ .
    Správne techniky a cviky sa môžeš naučiť so mnou. Stačí si vybrať!

  5. Zlepši kvalitu ovzdušia

    Áno, každý (aj Ty) môže pridať ruku k dielu. Zlá kvalita vzduchu môže mať nepriaznivý vplyv na príjem kyslíka. Pre čistenie vzduchu v interiéri môžeš využívať rôzne zariadenia na výrobu kyslíka a čističky vzduchu, či prírodné esenciálne oleje. Tiež sa môžeš v domácnosti vyhnúť používaniu chemických čistiacich prostriedkov a nahradiť ich prírodnými. Tým pomôžeš nielen prírode, ale aj svojim dýchacím cestám. V exteriéri môžeme spoločne pracovať na znižovaní emisií – chodiť viac pešo, či na bicykli, pomáhať pri výsadbe zelene a iné. Tak hor sa na to!

    Pozor! Okysličenie krvi (saturácia) môže byť ovplyvnená aj niektorými zdravotnými ťažkosťami.

    Preto, ak zistíš znížené okysličenie krvi, vyhľadaj svojho ošetrujúceho lekára, aby vylúčil nižšie uvedené choroby:
    – vrodená srdcová chyba
    – choroby dýchacích ciest (CHOCHP, astma, Covid-19, cystická fibróza, pľúcna embólia a iné)
    – choroby kardiovaskulárneho systému (anémia, choroby srdca a iné)

Ak Ťa tento článok oslovil, zdieľaj ho ďalej, prípadne sa podeľ o svoje postrehy v komentároch. Ak máš otázky, tiež ich tam môžeš zanechať.
Ostatné články na podobnú tému:
Prajem Ti krásne dni na vlne ľahkého dychu,
Tina ((DeepEn – zdravé dýchanie))
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov