Už len zhlboka sa nadýchnuť a poďme na to! Nové logo DeepEn už uzrelo svetlo sveta. Teraz je tá chvíľa povedať vám ako a prečo k tomu vlastne došlo. Veď aj to staré logo bolo pekné. A úprimne priznávam, že nebolo ľahké sa ho vzdať.
Ďakujem všetkým zainteresovaným študentom UCM FMK v Trnave, že nabrali chuť a odvahu zmeniť nielen logo, ale aj moje myslenie
Ako to videli oni?
“Na predmet Praktikum reklamnej tvorby sme dostali zaujímavé zadanie. Náš prednášajúci nám prikázal vytvoriť viacčlenné skupiny. Úlohou bolo vybrať si klienta a vytvoriť, alebo prerobiť, jeho terajšiu marketingovú komunikáciu. Aj keď nebolo podmienkou aby bol klient reálny, nám sa podarilo zohnať konkrétneho klienta. Keďže náš grafik Juraj Vig má kamarátku Tinu, ktorá vlastní štúdio zamerané na kurzy dýchania, oslovil ju. Nás ako kreatívnych študentov marketingovej komunikácie táto téma zaujala, a boli sme radi, že súhlasila s našim návrhom.
Nebolo to pre ňu ľahké rozhodnutie, pretože staré logo mala veľmi rada a bola k nemu citovo “pripútaná“. Podľa jej slov sa touto zmenou chcela stať motiváciou pre jej zákazníkov tým, že sa nebála zmeny. S určitosťou pri tomto rozhodnutí bolo dôležité aj to, že sú s Jurajom priatelia, takže mu dôverovala. Nebola to ľahká práca, pretože aj keď sa vraví viac hláv viac rozumu, ale z druhej strany vznikajú nezhody. Rozhodli sme sa zmeniť staré logo, pretože potrebovalo “ ofúknuť prach“ a nadýchnuť sa čerstvého dizajnu.
Značku sme chceli priblížiť jej podporovateľom, klientom a tak sme využili Tinin rukopis. Ten sme vložili do dvoch akoby rozpínajúcich sa kruhov – symbolov celku a spájania sa… s vlastným vnútrom, no najmä dychom. Nakoniec sme sa rozhodli zmeniť fialovú farbu kvôli tomu, že logo potrebuje oživiť novými farbami. Využili sme modrú, ružovú a tyrkysovú. Každá z farieb má svoje opodstatnenie a zmysel. Modrá je výstižnejšia pre dýchanie a nám sa spája s oblohou, takže pôsobí upokojujúco. Naopak ružová je aktívnejšia farba, tak sme si ju zvolili pre pohybové cvičenia a aktivity spojené s pohybom. Značka DeepEn je aj o duši, tak pre meditácie a veci spojené s vnútornou rovnováhou sme zvolili tyrkysovú.
Logo DeepEn má tak úplne novú podobu a môže sa zdať, že pôvodne púpavy odleteli niekam do zabudnutia. Mysleli sme aj na tie. Po drobných úpravách, sme s radosťou recyklovali aj tie, a teraz ich môžete nájsť v priestoroch centra DeepEn, alebo na rôznych grafikách a v online priestore. Zároveň nám to symbolicky pripomína začiatky projektu DeepEn a neustálu zmenu, ktorá sa prirodzene deje okolo. Logo a celá vizuálna komunikácia predstavuje nádych – zväčšenie pľúc a dokonca sa nám podarilo vytvoriť aj jeho textovú podobu: ((DeepEn)), ktorú môže používať ktokoľvek, kto chce podporiť nádhernú myšlienku zdravého a vedomého dýchania a vnútornej rovnováhy.
Nezabúdajme, že žijeme v dobe internetu a sociánych sietí. Preto sme vytvorili jednododuchý hashtag #dychamzivot, ktorý už začína pomaly obiehať fejsbúky a instagramy.
My si teraz môžeme zhlboka vydýchnuť a dúfať, že nová vizuálna identita bude okrem dobrej známky pre nás, ocenená aj vami. … Tina nám to už odkáže.”