Pružnosť tela nadovšetko

strečing

V dnešnej dobe mnohí kladieme dôraz na posilnenie svalov tela, či stravu. Ale málokto sa venuje celkovej vnútornej rovnováha, ktoré okrem vyššie uvedených pozostáva aj z dostatočného príjmu tekutín a kyslíka, času na oddych a relax a cvičeniu, ktoré je zamerané na pružnosť tela / fascie.

Funkčný fasciálny systém nám zabezpečí život bez bolestí a napätia, naplnený život s vnútornou rovnováhou. Vďaka zdravému fasciálnemu systému v našom tele všetko funguje lepšie! 

  • lepšie držanie tela a samotné dýchanie
  • všetky tekutiny v tele prúdia výrazne lepšie – telo nemá potrebu zadržiavať vodu, krvný tlak sa dostáva do rovnováhy a krv je nosičom väčšieho množstva kyslíka.
  • zlepšuje sa funkčnosť lymfatickému systému, tzn. telo je schopné zbavovať sa väčšieho množstva toxínov;
  • zlepšuje sa funkčnosť všetkých orgánov, svalov a kostí;
  • eliminujú sa bolesti a zápaly;
  • zvyšuje sa odolnosť voči úrazom;
  • výrazne sa zvyšuje odolnosť voči stresu;
  • optimalizuje sa funkcia hormonálneho systému
  • zvyšuje sa výkonnosť (odporúčané pre športovcov)

Vráť pružnosť svojej fascii

S fasciou je potrebné pracovať jemne. Fasciálny systém nie je “kamoš” s egom a cvičením cez tlak a silu. Ako sa hovorí “pomaly ďalej zájdeš”. Pri práci s fasciálnym systémom to platí niekoľkonásobne.

Masážne myofasciálne techniky nám pomôžu odstrániť bolesti hlavy, chrbta, krčnej chrbtice a odblokujú stuhnuté ramená. Zlepšujú pohyblivosť kĺbov, zvyšujú pracovnú výkonnosť, znižujú stres, harmonizujú funkciu vnútorných orgánov a zlepšuje celkový zdravotný stav. Rovnako nápomocné sú cvičenia zamerané na uvoľnenie fasciálneho systému.

Myofasciálnymi masážnymi technikami ako aj fasciálnym strečingom  sa podporí a urýchli regenerácia a rekonvalescencia chrbtice. Myofasciálne techniky pomáhajú udržiavať znovu získané zdravie, čiže pôsobia liečebne aj preventívne. Pomocou tejto metódy sa dokáže upraviť funkčný stav chrbtice, zlepšiť jej pohyblivosť, pružnosť okolitého svalstva a tým predchádzať bolestiam….

Vyšetrením a terapiou fascii sa zaoberá myoskeletálna medicína a fyzioterapia.

Fascii však môžeme pomôcť aj v rámci prevencie, či zmenou životosprávy.

Funkčnosť zdravého fasciálneho systému výrazne ovplyvňuje:

  1. množstvo a kvalita prijatých tekutín
  2. zdravé dýchanie a zdravé držanie tela
  3. primerané množstvo spánku, oddychu
  4. vedomá práca s emóciami
  5. dostatok pohybu zameraného na aktiváciu a pružnosť fascie

Ak máš chuť dozvedieť sa o práci s fasciami viac, zapoj sa do kurzu alebo lekcie v DeepEn alebo si dohodni osobnú konzultáciu.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov