Ako správne dýchať pri športe

114x0

Odpoveď znie: NOSOM!

Zároveň vieš lepšie pracovať s dĺžkou výdychu, ktorá je dôležitou súčasťou správneho dychového vzorca. Ak nie sme schopní beh udýchať nosom, spomaľme tempo alebo sa vráťme až ku chôdzi, ktorú nosom jednoduchšie udýchame.

Prečo mám potrebu dýchať pri náročných fyzických aktivitách ústami v nádychu i vo výdychu?

Dôvodom je oslabená vitalita pľúc a tiež nesprávny dychový vzorec. Existuje veľký predpoklad, že aj vo svojom každodennom živote dýchaš plytko a rýchlo, t.j. každým nádychom a výdychom oslabuješ výkonnosť svoju pľúc.

Ak nie si schopný fyzickú aktivitu udýchať nosom, znamená to, že je „nad tvoje sily“. Spomaľ tempo alebo sa vráť ku chôdzi, ktorú nosom udýchaš.

Pri chôdzi a behaní ti odporúčam pozorovať dych a počítať si ho. Je to známa a veľmi dobrá technika pre lepšiu koncentráciu, zvýšenie výkonnosti a hlavne vďaka nej dokážeme dostať dych i tempo behu/chôdze do pravidelného rytmu. Vďaka tejto technike môžeš tiež zistiť, v akom energetickom režime sa nachádzaš:

Rob drobné veci s veľkou láskou.

  1. Keď dokážeš počas nádychu urobiť štyri kroky a počas výdychu tiež štyri kroky, hýbeš sa v aeróbnom režime, v ktorom už po 20 minútach začíname spaľovať tuky. V tomto režime by si mal byť schopný dýchať nosom a dokonca komunikovať.
  2. Keď mierne zrýchliš a udýchaš tri kroky počas nádychu a tri kroky pri výdychu, pohybuješ sa v zmiešanom režime. Ak počas nádychu a výdychu udýchaš len po dva kroky, pohybuješ sa v blízkosti anaeróbneho prahu, pri ktorom namiesto tukov spaľuješ cukry a telo oberáš o väčšie množstvo energie. Pri výdychu už potrebuješ otvoriť ústa.
  3. Pri pomere nádychu a výdychu len na jeden krok telo extrémne zaťažuješ. Telo oberáš o veľké množstvo energie z krvi. V tomto móde ďaleko nedobehneš, neodkážeš ho udýchať. V nádychu a výdychu potrebuješ dýchať ústami.

Na akékoľvek fyzické aktivity potrebuješ dostatok energie a tú získaš práve dýchaním a dýchaním nosom. Tak neblázni a začni dýchať nosom!

Nevieš udýchať bežné denné aktivity alebo športové aktivity nosom?
Dohodni si individuálne poradenstvo, využi možnosť samovzdelávania za pomoci online kurzov alebo trénuj s trenažérom zdravého dýchania, ktorý nájdeš v našom e-shope.

Viac informácii na tému zdravého dýchania sa dozvieš v mojej knihe o zdravom dýchaní.

Tina ((DeepEn))

Štítky:
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov